Lionel Shriver se ve Spectatoru zamýšlí nad výsledkem nedávného průzkum agentury Pull Agency, která se zabývá poradenstvím v oblasti prodeje. Progresivistické reklamy podle ní na zákazníky působí odpuzujícím dojmem. Vždycky jste to tušili, ale teď je to oficiální: woke reklama se obrací proti vám.
V reprezentativním průzkumu mezi 2 000 Brity se 68 % respondentů cítilo „znepokojeno“ nebo „znejistěno“ reklamami značek podporujících módní levicové záležitosti, jako je změna klimatu, BLM, LGBTQ+, diverzita, rovnost a sebevědomí žen. Patnáct procent respondentů by se dokonce aktivně vyhýbalo nákupu výrobků společností, které tyto kauzy veřejně podporují prostřednictvím „woke-washingu“.
Na otázku, co by měly společnosti dělat, aby byly společensky odpovědné, 58 procent respondentů zaškrtlo: „Platit daně, chovat se k lidem spravedlivě, respektovat životní prostředí a nevyužívat ho jako PR.“ Jinými slovy, místo toho, abyste nás poučovali, jak se máme chovat, chovejte se vy sami dobře; prodávejte svůj produkt, ne svou nepřesvědčivou morální nadřazenost. Pouze 15 procent respondentů si přálo, aby společnosti zaujaly veřejný postoj k progresivním kauzám.
Člověk by si myslel, že si reklamní průmysl dávno udělal tento domácí úkol – ale generální ředitel agentury Pull Chris Bullick uvádí, že když poprvé přišel s myšlenkou průzkumu, kolegové marketingoví manažeři se k němu stavěli silně negativně. Jejich názory se pohybovaly od „Důrazně nedoporučujeme“ a „Mohlo by to být vnímáno jako rozdělující“ až po matoucí „Není to dostatečně inkluzivní“. Zdá se, že nástupci Mad Menů se vžili do své nové, sebevědomé role morálních arbitrů, kulturních velekněží a sociálních inženýrů, jejichž poslání je mnohem více vzrušující než podřadný obchod s léky na plíseň nehtů. Je pochopitelné, že tvrdá čísla, která by prokázala, jak neschopní jsou ve své skutečné práci, byla tím posledním, co si přáli.
Přesto by stačilo použít trochu zdravého rozumu a průzkum agentury Pull by nebyl nutný. Televizní reklamy jsou ze své podstaty obtěžující. Přerušují sledovaný pořad a nutí nás koupit něco, co nutně nepotřebujeme. Proti naší nelibosti, netrpělivosti a racionálnímu sklonu sdělení reklam zcela ignorovat se snaží šikovní marketéři reklamy co nejvíce zpříjemnit. Poučování, morální nadřazenost a agresivní vnucování menšinové ideologické agendy do chřtánu diváků jsou všechno, jen ne příjemné.“
Přeložila Lucie Sulovská
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme!