Psycholog Robert Hobson, sám veterán z Afghánistánu, si ve svém článku na substracku všiml zajímavého trendu – i tradičně patriotické Spojené státy mají problém získat dost mužů a žen pro službu v ozbrojených silách. Snižují proto nároky a místo apelování na vlastenectví a vyšší cíle lákají hlavně na finanční benefity. Podle Hobsona to vede k poklesu kvality mužů a žen v uniformě.
Armáda nemůže splnit své náborové cíle. Příliš mnoho mladých lidí je příliš tlustých, bere drogy nebo má záznam v trestním rejstříku. To je problém již řadu let. Aby armáda vyřešila nedostatek rekrutů, snížila nároky a povolila mužům být o 6 % tlustší (a ženám o 8 %). Snaží se také usilovně lákat rekruty tím, že apeluje na jejich vlastní zájem – na videu, kde jednotliví vojáci hovoří na kameru, vyzývá uchazeče, aby v sobě našli „sílu objevovat, nově se definovat, zdokonalovat se, klást si výzvy“ a „uvědomit si, že je ve vás víc, než jste kdy tušili, že dokážete“. Rekruti také mohou za přihlášení do armády získat finanční bonus až 50 000 dolarů.
Proč si projít slzavým údolím
Tato strategie však s sebou nese velké riziko: mladí mají tendenci být méně loajální k organizacím se sníženými standardy, které se zaměřují na jejich osobní motivy. Studie za studií ukazují, jak moc… Jak napsal psycholog Paul Bloom z Torontské univerzity: „Kdyby vstup do skupiny vyžadoval zvednutý palec a vstupní poplatek pět dolarů, mohl by to udělat kdokoli; neodfiltrovalo by to oddané od flákačů. Ale rozhodnutí podstoupit něco ponižujícího, bolestivého nebo znetvořujícího je vynikajícím filtrem, kterým projdou jen ti opravdu odhodlaní.
Jinými slovy, snížením vstupní bariéry se armáda otevřela většímu počtu rekrutů, jako je Jack Teixeira, který nedávno zveřejnil americké tajné materiály jen aby se pochlubil svým kamarádům v herní skupině na sociální síti Discord.
V posledních letech podpora armády klesla více než u kterékoli jiné americké instituce – v roce 2021 vyjádřilo ozbrojeným silám důvěru 45 % Američanů oproti 70 % v roce 2018. Tento pokles je téměř výhradně způsoben mladšími Američany: mezi lidmi ve věku 18 až 44 let se důvěra ve všechny složky armády pohybuje v rozmezí 40 procent; u lidí ve věku 45 let a více je to podle průzkumu YouGov z roku 2022 80 procent.
Tento pokles podpory armády se shoduje s poklesem patriotismu mladých Američanů: Podle připravované knihy Generations psycholožky Jean Twengeové se 40 % příslušníků generace Z (narozených v letech 1997-2012) domnívá, že otcové zakladatelé jsou spíše padouši než hrdinové.
Mohlo by se zdát, že mladí Američané sloužící v armádě, letectvu, námořnictvu a námořní pěchotě jsou vůči těmto názorům imunní, že jejich rozhodnutí narukovat znamená hlubší pouto s Amerikou a armádou, která přísahala, že ji bude chránit.
Jenže to tak není…
Důkazem je reklama používaná samotnou armádou. Náborové kampaně zřídkakdy apelují na vyšší hodnoty nebo na historii Spojených států a jejich nesčetné úspěchy. Spíše apelují na vlastní já. Stále více mladých lidí se neptá, co mohou udělat pro svou zemi, ale co může jejich země udělat pro ně.
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme