Nejradikálnější americké město Portland v Oregonu nezklamalo. Místní radikální učitelé (a jiní tu ani nejsou) odhodili zdviženou pěst hnutí Black Lives Matter a vyměnili ji za černobílý šátek palestinských bojovníků. Učitelské odbory tu vytvořily osnovy, které učí děti v mateřských školách, že „židovský národ“ je „osadnicko-koloniální“ utlačovatel, připravují je na účast na „protestech“ a oslavují palestinské „mučedníky“.
Učební plán, na jehož vydání se podílely portlandské učitelské odbory, se jmenuje „Učte Palestinu!“. Odborový svaz propaguje osnovy mezi svými 4 500 členy a poskytuje jim právní ospravedlnění pro jejich zařazení do výuky – a to již od čtyř a pěti let věku dětí.
V mateřských školách jsou učitelé vybízeni, aby četli z pracovního sešitu Palestinského feministického kolektivu, který obviňuje „skupinu tyranů zvaných sionisté“, kteří „násilím ukradli [palestinskou] půdu a ublížili mnoha lidem“. Příběh vypráví osud fiktivního palestinského chlapce jménem Handala. „Když mi bylo pouhých deset let, musel jsem utéct ze svého domova v Palestině,“ vypráví chlapec čtenářům. „Skupina tyranů zvaných sionisté chtěla naši zemi, a tak ji násilím ukradli a ublížili mnoha lidem.“ Děti jsou vyzvány, aby vymyslely heslo, které by mohly skandovat na protestu, a dokončily bludiště, aby se Handala mohl „vrátit domů do Palestiny“ – znázorněné jako mapa Izraele.
Portlandské učební osnovy pak poskytují žákům předškolního věku „smyslový návod“ pro účast na propalestinských protestech. Připravuje děti na „nápisy“, „skandování“, „protiprotestující“ a „slzný plyn“. Mezi hesly jsou například „Zrušte věznice“ a „Zachraňte Gazu“.
V mateřské škole až druhé třídě základní školy se ideologie zintenzivňují. Učitelské odbory doporučují lekci „Umění a akce pro Palestinu“, která žáky učí, že Izrael je stejně jako Amerika utlačovatel. Cílem je „propojit dějiny osadnického kolonialismu od Palestiny po Spojené státy“ a „oslavit palestinskou kulturu a odpor v průběhu dějin i v současnosti se zaměřením na odpor palestinských dětí“. Lekce navrhuje, aby učitelé shromáždili děti z mateřských škol do kruhu a učili je historii Palestiny: „Před 75 lety se mnoho rozhodujících činitelů na celém světě rozhodlo odebrat Palestincům půdu a vytvořit zemi zvanou Izrael. Izrael by byl zemí, kde by pravidla byla spravedlivá hlavně pro Židy bílé pleti,“ píše se v lekci. „Existuje VELKÉ slovo pro to, když se domorodým obyvatelům odebere půda, aby se vytvořila země, říká se tomu osadnický kolonialismus.“
Před svačinou je učitel vyzván, aby se s dětmi podělil o „kefíje, vlajky a protestní nápisy“ a nechal je vytvořit vlastní agitační materiál s hesly jako „SVOBODNÁ PALESTINA, DOVOLTE GAZĚ ŽÍT, [a] PALESTINA BUDE SVOBODNÁ“.
A konečně tvrdá ideologie. Učební plán nabádá žáky, aby skandovali na podporu palestinských mučedníků, a naznačuje, že násilí proti Izraeli je ospravedlnitelné: „Odpor je ospravedlnitelný, když jsou lidé okupováni!“. „Vzdáváme hold všem našim mučedníkům!“; „Žádný mír na ukradené půdě!“.
Zdroj: City Journal
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme