Mýtné brány se v Norsku nahradí poplatkem za kilometr pomocí palubní jednotky, která bude připojená k internetu a bude ujetou vzdálenost měřit pomocí GPS. Pomineme-li celý aspekt soukromí a „Velkého Bratra“, důsledek bude, že ti nejchudší – čtěte ti, co nemají peníze na bydlení v centru nebo blízko stanice rozumné hromadné dopravy – budou platit šílené peníze za každodenní dojíždění, čímž budou zase ještě chudší. Vzhledem k tomu, že to jsou často titíž lidé, kteří nedostali hypotéku a bydlí v nájmu, samoživitelé nebo přistěhovalci, systém, který už tak je pro ně nevýhodný, pro ně bude ještě horší. A to všechno proto, že spousta profesionálních politiků – často velmi bohatých – bydlí v širším centru Oslo a ostentativně jezdí do práce na kole nebo hromadnou dopravou a dělají politiku, která má být „ekologická“ tím, že lidem de facto zatrhnou auta. Bohužel, neumím si představit, co by se muselo stát, aby si Nor na sebe vzal žlutou vestu a vyrazil do ulic. Norsko je totiž mimořádně konformní společností – jakousi společností konsenzu, kde se nesluší o politice ani bavit, natož protestovat v ulicích.
Andrej Ruščák
Expert na evropské právo a evropskou politiku. Pět let žil v Norsku.
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme