Povšimněme si sympatií, jaké v lidech vzbudila herečka Drew Barrymoreová svým vystoupením v Show Davida Lettermana 12. dubna 1995, v den jeho narozenin, když se zmínila, že poslední dobou ráda tancuje nahá. A přestože jí bylo teprve dvacet, prezentovala se během interview jako sexuálně zkušená žena a zároveň jako rozpustile nestydatá školačka.
Jako dárek k narozeninám mu nabídla, že mu zatančí, a diváci ve studiu její nápad se smíchem a pokřikem přijali. Aniž čekala na Lettermanův souhlas, pokynula televizní kapele, vylezla moderátorovi na stůl a předvedla mu jakýsi stolní tanec s odhaleným břichem, s rukama nad hlavou a na závěr představení před viditelně vyděšeným o generaci starším ženatým moderátorem natřásala svým poprsím, aby mu je na závěr zcela odhalila. K publiku byla otočená zády, ale kamera její odhalená ňadra zaznamenala ze strany, což by bulvární internetový britský deník Mail Online v postranním panelu Ostudy nepochybně nazval „nestydaté cecky z boku“. Diváci po celou dobu herečku povzbuzovali, chechtali se, a když se před oslavencem obnažila, řvali nadšením a nemohli se podívané nabažit.
Jakmile Barrymoreová skončila, se zdviženýma rukama se obrátila k publiku, aby mu poděkovala, a po kolenou se zezadu připlížila k Lettermanovi, vlepila mu pusu na tvář a uchopila ho oběma rukama za hlavu. Když se konečně vrátila na své křeslo, tvářila se, jako by se za svůj hrdinský čin styděla, seděla schoulená s koleny pod bradou a hrála malou zlobivou holku, která ví, že provedla nějakou neplechu. Dalo by se namítnout, že rok 1995 představoval naprosto odlišnou dobu, a ačkoli to zní věrohodně, není tomu tak. Když se Barrymoreová o dost starší, pokud ne moudřejší, objevila v televizi v březnu 2018 v pořadu Stephena Colberta The Late Show (Show pozdě večer), oba si na onu epizodu s Lettermanem před 25 lety rádi zavzpomínali. „Právě tady, v tomto studiu, jsem si s ním pohrála, já byla tenkrát opravdu výstřední.“ Publikum se při té vzpomínce nostalgicky zasmálo. Colbert, který několik měsíců předtím držel přísnou „partajní“ linii během pomlouvačné kampaně „MeToo“, Barrymoreovou popíchl, aby své vystoupení s Lettermanem připomněla. „To bylo na jeho narozeniny, na jeho narozeniny .“
Herečka se zatvářila slavnostně, jako by hledala v paměti:
„Byla jsem taková, víte, jako co vlastně? Někdy mi připadá, jako bych to tenkrát vůbec nebyla já. Je to už strašně dávno, jako vzpomínka na někoho, kdo se mi nepodobá, a přitom se to týká mě. To je jako super, jako že bych to mohla znovu udělat, matka dvou dětí. Jsem úplně jako, prostě, no já nevím. Jsem docela jiná, dneska to tak nepociťuju, ale pořád se mi to líbí.
Publikum se smálo a přijalo její nesouvislou výpověď potleskem. Uznalý Colbert změnil téma na ženy v Hollywoodu a prozradil, že Barrymoreová je první slavnou herečkou, která si založila vlastní firmu, a proto se ptá, zda to vypovídá o nastupující moci žen ve filmovém průmyslu. A tak se na tu milou vzpomínku z roku 1995 mohlo zapomenout.
A proč by to mělo být jinak? Veřejné odhalování žen před muži se zjevným úmyslem je vyprovokovat, znejistit a ztrapnit je známou taktikou „feministek“, jimž se osahávání mužů trpí celá léta, jako by to vůbec nebylo obtěžování, což ostatně Colbert zažil na vlastní kůži. Ještě jako televizní moderátorský nováček dostal v květnu 2007 příležitost vyzpovídat Jane Fondovou, která si po dvou letech opět zahrála. Stala se filmovou tchyní Jennifer Lopezové v kasovním trháku Monster-in-Law (Příšerná tchyně).
V Colbertově show však Fondová propagovala film Georgia Rule (česky jako Vlastní pravidla), který se následně stal propadákem. Herečka se naparovala, jak „na to“ ve svém věku (69) „ještě má“ a během rozhovoru mladého muže sexuálně obtěžovala, jako by jí ani nevadilo, že propaguje film o sexuálním zneužívání a že na takové chování možná není ta pravá chvíle.
Hned na začátku interview si sedla Colbertovi na klín a nehodlala si přesednout. V jednu chvíli mu vtiskla polibek na ústa a prohlásila, že dobře ví, jak o ní fantazíruje. „Takhle jsem si náš rozhovor nepředstavoval, pokusil se bránit hostitel a několikrát změnil téma, aby ji přiměl mluvit o protestech proti válce ve Vietnamu. Hanojskou Jane ale neodradil. Stále ho hladila, líbala na tvář, všelijak se s ním mazlila a mluvila o předčasné ejakulaci. Vypadalo to, jako by to nemělo skončit. Média ale takovou scénu vůbec nepovažovala za nepřístojnou nebo nějak znepokojivou. Naopak, opět se ukázalo, že té legrace nikdy není dost. „Tak vida, Jane Fondová na to ještě má,“ hlásal titulek internetového zpravodaje Huffington Post: „Středeční Colbertovo vystoupení se vyznačovalo legrační – a můžeme říct poněkud smyslnou – scénou s Jane Fondovou, která se jej pokoušela svést (,Ozval se ti ten citlivý orgán, co máš v kapse, nebo jsi prostě rád, že jsem tady s tebou?‘).“
Komentátor tlachal v tomto duchu ještě několik řádků a nakonec svou úvahu podepřel míněním článku na webových stránkách liberálního Salonu, který to celé perfektně „vystihl“, když „poukázal na bázeň, jakou impozantní Fondová vzbuzuje“. V roce 2007 se nechtěné sexuální návrhy považovaly nejen za legrační a smyslné, ale dokonce za něco úchvatného.
Po letech, v roce 2014, Colbert o příhodě s Fondovou vyprávěl a přiznal, jak to interview bylo „pro něj nepříjemné“ a jak rozladilo manželku, ale lidé v zaplněném sále se tomu opět smáli a tleskali. Sexuální obtěžování se stále ještě považovalo za roztomilé.
Douglas Murray je rodák z Londýna, známá postava britské intelektuální scény. Vystudoval anglistiku v Oxfordu. Je autorem jedné divadelní hry (o švédském diplomatu Raoulu Wallenbergovi) a šesti knih. Podivná smrt Evropy (o masové imigraci) vyšla česky v roce 2018, Šílenství davů (odkud je tato ukázka) vychází v těchto dnech v nakladatelství Leda. Murray je otevřený homosexuál, označuje se za neokonzervativce a křesťanského ateistu.
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme!