Pandemie koronaviru bohužel není jedinou epidemií, která postihla naši planetu. Během posledních několika let se rozšířila další nákaza s důsledky, které ohrožují základní ideály svobody projevu a informací stejně, jako je náš život ohrožen koronavirem.
Útoky na svobodu projevu a cenzura myšlenek se staly v Americe tak běžnými, že se známý konzervativní novinář, spisovatel a řečník Dennis Prager spolu s populárním komikem Adamem Carollou rozhodli vytvořit film No Safe Spaces, kde tento alarmující trend zdokumentovali. Dodejme, že Prager je autorem konceptu edukativních pětiminutových videí která zaznamenala už tři miliardy přístupů.
Abychom pokračovali v analogii, americká univerzitní půda se stala dalším Wuhanem – epicentrem potlačování myšlenek. Kdysi tržiště volné výměny názorů, americké školy a univerzity se nakazily myšlenkou „když se mi nelíbí, co říkáte, nemáte právo to říkat“. Tento postoj se šíří lavinovitě a rozšířil se stejně rychle jako koronavirus – do umění, zábavy, zpravodajských médií a technických oblastí; všichni se stali nositeli této nákazy. V celé Americe jsou lidé umlčováni, trestáni nebo „rušeni“, pokud říkají něco, co levice považuje za nevhodné.
Jako příklad lze uvést filtrování videí Prager University na stránkách YouTube (jejich vlastníkem je Google). Asi ke stovce videí omezila YouTube přístup, jako kdyby se v nich jednalo o násilí nebo pornografii. Mezi těmi, koho prezentují videa PragerU, jsou čtyři vítězové Pulitzerovy ceny, tři bývalí premiéři, členové evropských parlamentů, profesoři z MIT, Harvardu a Princetonu a někteří z nejvýznamnějších myslitelů naší doby.
Film No Safe Spaces prozkoumává stav svobody projevu v Americe a představuje prominentní osobnosti pravicové i levicové scény – včetně progresivistů jako Van Jones, Cornel West, Barack Obama a Bret Weinstein. Když autoři po úspěšném uvedení v kinech připravovali edici nosičů pro domácí zábavu, na cestě do obývacích pokojů v Americe se stala divná věc: hollywoodský mainstream se rozhodl, že nechce, aby Američané film viděli.
„Když jsem souhlasil, že budu ve filmu vystupovat,“ říká Dennis Prager, „producenti mě ujišťovali, že žádného odporu ze strany distributorů se nemusím obávat – jejich jedinou starostí je, aby byl film úspěšný. A to on byl. No Safe Spaces byl politickým dokumentem číslo 1 roku 2019 a získal nejvyšší skóre publika na RottenTomatoes.com ze všech filmů vydaných v roce 2019 – 99%.
Distributoři mají samozřejmě právo rozhodnout, jaký obsah umístit na své platformy – to je kapitalismus volného trhu. Ale když je nějaký film tak úspěšný jako No Safe Spaces – kromě toho, že je vítězným politickým dokumentem roku, v pokladnách utržil 1,3 milionu dolarů – za normálních okolností by distributoři přímo skočili po příležitosti nabídnout takový film veřejnosti. To se však nestalo. Pro Američany je důležité, aby to pochopili: V Hollywoodu už nerozhoduje konečný finanční efekt; důležitější než peníze je pro ně ideologická správnost
Vezměte si například Netflix. Streamující gigant odmítl No Safe Spaces měsíce poté, co zaplatil deset milionů dolarů, aby získal Knock Down This House, další politický dokument, který ale v pokladnách nevydělal vůbec nic. V tom dokumentu ovšem vystupuje Alexandra Ocasio-Cortez…
Takže film, který u diváků propadl, dostal hromadu peněz, protože je přijatelný pro levici, zatímco vrcholně úspěšný film je ignorován, protože oslovuje konzervativce a liberály, ale ne levici. Levice samozřejmě také hájí svobodu projevu, jenomže pouze pro ty správné lidi. A tahle nákaza tu s námi bohužel zůstane i po tom, co koronavirová pandemie pomine.“
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 . Děkujeme!