Kde udělali soudruzi z NDR chybu…?

Poptávka po elektroautech má letos v Německu klesnout o 14 % . V současnosti je přitom jen 2 % aut na německých silnicích plně elektrických. Z nízkých čísel se vždycky dobře roste, a při tak nízké základně by tudíž měl ještě řadu let pokračovat přímo raketový růst.


Ale děje se pravý opak. Nerůst. Pokles.

Zelení s oblibou srovnávají nástup elektromobilů s nástupem automobilové dopravy. Umí si někdo představit, že by třeba v roce 1924 začal prodej automobilů klesat? Samozřejmě, že ne. Auta mělo v Československu pár tisícovek lidí, a tudíž růst byl prudký. Nebylo kam klesat.

A s elektroauty se to neděje. Proč?

Pro Němce jsou stále drahá. I když se dovoz levnějších (a podle zlých jazyků také lepších) elektroaut z Číny různě penalizuje, elektroauta jsou pro Němce pořád velký náklad. Zvlášť v dnešní době ekonomického útlumu, zdražování a celkového pesimismu v německé společnosti.

A to je Německo. Bohaté Německo. Jak bude vypadat svět bez spalováků v nejchudších státech EU jako Bulharsko? Budou mít auta 2 procenta občanů? Jako ve 20. letech?

K tomu nezvládnutá energetická politika výrazně zdražuje elektřinu, tedy úspornost odpadá celkově, a nedaří se ani budovat nabíjecí stanice. Dotace na elektromobily pro bohaté (jelikož nikoho jiného ani nenapadne si je kupovat) budí ve společnosti stále větší odpor.

Nejsem proti elektroautům. Ale všechny velké projekty německé politiky, poháněné extremismem a ultimátními cíli s nereálnými deadliny, v posledních deseti letech selhaly.
Vzhledem k tomu, jak těžkou vahou je Německo v EU, a jak je na něm závislá česká ekonomika, to bohužel není jen německý problém.

Autor je poslancem Evropského parlamentu za ODS

Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme

200 Kč 500 Kč 1000 Kč