Nové komunikace, ne šikanu řidičů!

Pražští Piráti přišli s návrhem na trvalou uzavírku Smetanova nábřeží a malostranských ulic pro tranzitní dopravu. To je ovšem docela hloupý výkřik do tmy a odvádění pozornosti místo skutečných řešení vážných problémů pražské dopravy.

Dopravu v Praze je třeba řešit systémově, a to urychleným dokončením vnitřního Městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholskou radiálou a výstavbou dalších záchytných parkovišť P+R u stanic metra a příměstských železnic, které by centru ulevily od přílivu aut. V tomto ohledu se v Praze nic neděje a za současné pirátské vlády se nepostavil a nestaví se ani jediný kilometr této důležité komunikace, která by z přetíženého centra odvedla část dopravy. Teprve pak by bylo možné uvažovat o omezení dopravy ve středu města, například na Severojižní magistrále.  

Zlatý Bém…

Zároveň by vedení Prahy mělo více tlačit na Babišovu vládu, aby pohnula s dostavbou vnějšího Pražského okruhu. Také by k chybějícím částem vnějšího obchvatu hlavního města měla vydat jasné stanovisko, že v jeho severozápadní a severní trase Ruzyně – Březiněves podporuje jižní variantu, která je projekčně i stavebně připravena.

Bývá zvykem ostře kritizovat období, kdy v čele Prahy stál primátor Pavel Bém. Prý se kradlo atd. To nevím, ale jedno vím jistě a nikdo to nemůže popřít – v jeho éře se pro pražskou dopravu udělalo poměrně dost. Stavěl se tunel Blanka jako důležitá součást Městského okruhu. Sice s problémy, ale nakonec se postavil a pomohl zbavit Letnou značné provozní zátěže. Respektovaný dopravní odborník profesor Petr Moss uvedl, že tunel Blanka patří k nejvýznamnějším dopravním stavbám v metropoli. O potřebné další trase metra D si Pražané mohou nyní nechat jen zdát, kdežto tehdy se nové úseky podzemní dráhy stavěly.      

Piráty však zásadní potíže pražské dopravy evidentně nezajímají a místo toho se snaží upoutat  pozornost veřejnosti nesmysly a banalitami. Mezi ně patří loňský zákaz aut na Smetanově nábřeží u Národního divadla, kde na vozovce mezi chodníkem a tramvajovými kolejemi vznikly restauračních zahrádky. Už tehdy to mezi lidmi vyvolalo velkou vlnu kritiky, protože to zkomplikovalo cestu mnoha řidičům a lidé jaksi moc nevyhledávali posezení na rušné ulici, kde doslova pár centimetrů od  stolků každou chvíli projížděly hlučné tramvaje.

Další uzávěry…

Nyní Piráti navrhují uzavření Smetanova nábřeží mezi mostem Legií a Náměstím Jana Palacha natrvalo. Stejně by tak auta nesměla do podstatné části Malé Strany, kam by mohli  pouze rezidenti a dopravní obsluha. Ostatní vozidla by pak musela jezdit již tak dost přetíženou Severojižní magistrálou a tunelem Blanka. To ovšem není koncepční řešení složité dopravní situace v hlavním městě. Potíže se akorát přesunou jinam. To se už koneckonců při tomhle nepovedeném experimentu potvrdilo a provoz byl hustší v okolních městských částech.

V Praze 4 se to týkalo například již nyní hojně využívaných komunikací 5. května, Na Dolinách – Lomnického a také Podolského nábřeží v úseku po Podolskou. Zvýšená doprava v těchto místech měla také negativní dopad na místní obyvatele. V páté městské části se staly těžko průjezdnými Jiráskův a Palackého most nebo vjezdy do tunelů na Smíchově, kde doprava pravidelně kolabovala v celém jeho centru. Komplikace nastaly i v Praze 6. A pokud by pirátský nápad prošel, doprava by se v uvedených místech zhoršila natrvalo. Navíc se jednalo o nekoncepční magistrátní rozhodnutí s podporou Prahy 1, které nebylo projednáno s dotčenými městskými částmi. 

Příkazy od zeleného stolu

Nejsem proti zklidnění provozu v některých částech Prahy, ale to musí být doprovázeno rozumnými alternativami, které však vinou pirátské radnice chybí. Příkazy od zeleného stolu, které pouze přenášejí problémy do jiných městských částí a šikanují řidiče, nejsou řešením!  

 

Autor je středočeský krajský zastupitel za ODS

Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010  Děkujeme!