Server POLITICO zjistil přečiny proti klimatickému náboženství – předseda Evropské rady Charles totiž létá soukromým letadlem! Z údajů o letech, které POLITICO získalo na základě předpisu o svobodném přístupu k informacím, vyplývá, že Michel cestoval komerčními letadly pouze na 18 ze 112 misí, které podnikl v období od začátku svého funkčního období v roce 2019 do prosince 2022.
Na zhruba 72 cestách, což je přibližně 64 % z celkového počtu, včetně cesty na jednání klimatického summitu COP27 v Egyptě v listopadu loňského roku a na summit COP26 v Glasgow v roce 2021, použil pronajatá soukromá letadla. Na let do Egypta Michel pozval předsedkyni Komise Ursulu von der Leyenovou.
Hlásá vodu, pije víno
Na klimatickém summitu v Šarm aš-Šajchu přitom Michel přednesl apokalyptické poselství: „Máme klimatickou zbraň u hlavy. Žijeme ve vypůjčeném čase,“ řekl a dodal: „Jsme a zůstaneme zastánci klimatických opatření.“
Podle nevládní organizace Transport & Environment přitom může soukromé letadlo vypustit 2 tuny CO2 za hodinu. To znamená, že během pětihodinového zpátečního letu do Šarm aš-Šajchu mohlo letadlo Michela a von der Leyenové vypustit zhruba 20 tun CO2 – průměrný občan EU vypustí za rok asi 7 tun.
Rozhodnutí odcestovat do Egypta soukromým letadlem bylo učiněno poté, co nebyly k dispozici žádné komerční lety, které by Michela vrátily do Bruselu včas na zasedání Evropského parlamentu, uvedl pro POLITICO jeho mluvčí Barend Leyts.
Jako důkaz, že se EU opravdu snaží, uvedl, že fak, že Michel cestoval společně s von der Leyenovou „svědčí o tom, že udělali, co bylo možné, aby optimalizovali cestovní opatření a snížili související uhlíkovou stopu“. Leyts navíc uvedl, že Michelovi zaměstnanci se dotazovali na možnost využití udržitelného leteckého paliva, ale „bohužel“ jim bylo sděleno, že letiště v Bruselu ani v Šarm aš-Šajchu nemají k dispozici zásoby.
Do práce pěšky
Podle Leytse navíc Michel od roku 2021 kompenzuje emise svých letů prostřednictvím programu, který financuje brazilskou továrnu na keramiku (jak asi probíhal výběr zrovna téhle konkrétní továrny…?), aby přešla při výrobě paliva z nelegálního dřeva na zemědělské a průmyslové odpadní produkty. Od roku 2022 se to vztahuje na všechny jeho lety.
Ale naštěstí má EU velké plány do budoucna: Komise hodlá do roku 2030 přejít na „udržitelné služební cesty“, upřednostňováním ekologičtějších možností cestování (není jasné, co to znamená – jestli mají jezdit na služební cesty kočárem s koňským spřežením) a povzbuzováním zaměstnanců, aby do práce jezdili na kole, chodili pěšky nebo jezdili veřejnou dopravou. V duchu obvyklých evropských opatření by to mohlo skončit přídavky k platu, aby si zaměstnanci unie mohli pořídit bydlení v docházkové vzdálenosti od pracoviště…
Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010 Děkujeme!